Saturday, October 2, 2010

Sambutan Kelas Terbuka Hari Raya Aidilfitri 2010 & Majlis Perpisahan Cikgu Md Anuar Ali..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

Salam'alaik..syukur alhamdulillah ku panjatkan kepada Allah S.WT. kerana dengan kasih sayang-Nya diri ini masih diberi peluang untuk bernafas sampai saat ini. Selawat dan salam buat junjungan besar kita, Nabi Muhammad s.a.w., para kelurga  dan sahabat baginda yang telah bersusah payah bermandikan darah dalam mempertahankan agama Allah yakni Islam serta para pejuang2 Islam yang telah syahid..

Alhamdulillah, hari jumaat minggu lalu bersamaan 24 September 2010, sekkolah ku telah mengadakan satu "Kelas Terbuka" sempena hari raya. Sambutan amat menggalakkan kerana setiap kelas mempersembahkan menu masakan yang hebat2..Dan kelas aku 5 Zamrud, merupakan kelas yang paling banyak menu makanan..dari India dan Indonesia..Tahniah! ^_^
Ni buktinya...jeng3.....
 Yg bertudung tu Pengetua kami..
Ni juadah kuih muih..

wah! banyaknya puding!

Kek khas utk Cikgu Anuar

Kek utk Cikgu Rasina,guru kelas kami..

Sushi serunding..hehe



Duhhh..sodap2 puding ni tau sampai cikgu pun menapau..

Ya itu dia..para pembantu back stage..heheh

Ini dia, promote jgn tak promote..

This man is our Penolong kanan pentadbiran..he is so high..em em..

Yg pakai tudung perang2 ni plak our kaunselor..
Owk, selesai pasal sambutan Open Class.. Sekarang majlis perpisahan Cikgu Md Anuar Ali....
Izinkan diri ini bercerita menegani guru ini....

"Beliau adalah seorang guru Add Maths yang agak 'steady'..jarang sangat dia nak marah2..seorang yang agak kelakar..sangat sporting..kalau bagi kerja rumah, fuhhh....mcm gunung beb..jarang juga kitaorang dapat siapkan..kecuali mereka2 yang smart laa..hehe..
Erm, perpindahannya di katakan kerana, ................. tuuuttt...biarlah rahsia....^_^
bagi sesiapa yang mengenali cikgu anuar ali ni, mereka akn faham atas sebab apa beliau berpindah.. Tak silap beliau ditukarkan ke Pulau Bangi, Kudat.. Juah kan.. Tapi kami redha, setiap pertemuan pasti ada perpisahan.. Sama2 kita doakan perjalanan hidupnya..Aamiinn..."

Ini sahajalah kenangan yang sempat kami nukilkan bersama..............

Cikgu Anuar and the geng..hehe

Cikgu Anuar n Hidayah

Cikgu Anuar, Cikgu Joe Fizik n Cikgu Manson..


Suasana open class kami...

Hidayah, Cikgu Anuar n my geng...

Student 5 zamrud, Cikgu Husin n Cikgu Anuar..

Geng Add Maths n Cikgu Anuar..

We all love u sir.!!

Salen, seorg student cikgu Anuar yg sangat kuat merajuk..(kunu..hehe)
  "Belajar bagus2, nanti cikgu datang tengok result kamu..
Cikgu minta maaf ya..terima kasih semua.."
Kata2 akhir beliau sebelum beredar dari kelas...Moga Allah merahmatinya juga keluarganya serta perjuangannya dalam Islam..Amiinn..

Setakat itu sahaja nukilan buat hari ini..
Next monday is our second trial spm.. pray for us...

K, wallahu'alam..
Assalamualaikum...